Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa oraz działania na rzecz klimatu okazują się być globalnymi potrzebami, które napędzane są przez ruchy aktywistów, ambitnych polityków i odważnych liderów biznesowych. W przyszłości potrzeby te będą nadal kierować nastrojami konsumentów i ich lojalnością.
W obliczu egzystencjalnego zagrożenia spowodowanego globalnym kryzysem klimatycznym, firmy na całym świecie zaczynają poszukiwać bardziej zrównoważonych sposobów prowadzenia swojej działalności. Zastanawiają się nad długoterminowym wpływem na środowisko lokalne, społeczeństwo i gospodarkę i zadają sobie pytanie, czy ich działalność ma wymierny, pozytywny wkład.
Zrównoważony rozwój w biznesie jest zarówno obowiązkiem moralnym, jak i dobrą praktyką biznesową. Podążanie za ekologią jest również czynnikiem różnicującym konkurencję, który będzie kluczowy dla firm, aby utrzymać się na rynku. Przedsiębiorstwa, które włączą redukcję emisji dwutlenku węgla do swojej strategii, z czasem okażą się prawdopodobnie bardziej rentowne i zrównoważone. Są również bardziej atrakcyjne dla inwestorów, którzy coraz chętniej chcą znać wpływ na klimat firm, w które inwestują.
Chociaż przekształcenie modeli biznesowych w celu dostosowania ich do założeń nauki może wiązać się z kosztami, koszty wynikające z niepodejmowania działań są znacznie wyższe. Świat musi podjąć działania w sprawie klimatu już teraz, a przedsiębiorstwa odegrają w tym transformującą rolę.
– Jesteśmy głęboko przekonani, że nie ma długoterminowego kompromisu pomiędzy zrównoważonym rozwojem a tworzeniem wartości finansowej – Mads Nipper, CEO
Zobacz rankingi i raporty w zakresie zrównoważonego rozwoju Ørsted.